Rabu, 19 Ogos 2009

Rindu Datang Kembali....

Agak lama menyepi...rentetan kisah hidup yang berepisod adakalanya tidak mengizinkan diri ini untuk menulis dan menulis...demam yang melanda selama seminggu dahulu benar-benar mengingatkan diri betapa nikmatnya berasa sihat...sesungguhnya sakit itu pengampunan dosa-dosa lalu..insyaallah...

Hari ini masih lagi bekerja sebagai seorang pendidik...anak-anak kecil ini semakin nakal...juga semakin serasi dengan gurunya...gelak tawa menjadi rutin setiap hari...hampir saban hari ada saja cerita yang dibawa pulang......pantang memegang gula-gula di tangan sebagai pengubat rasa mengantuk...ada sahaja yang datang tersengih...setiap hari sedaya mengelak diri berasa marah...menjerit jauh sekali...itu tidak lain hanya mengundang sakit emosi yang sia-sia...kerana apa? bercakap dengan lembut dan tegas hakikatnya bisa mengubah sikap anak-anak kecil ini menuruti apa yang saya katakan...telah saya lakukan banyak kali dan berjaya...bermain secara psikology...(^_^)


3 hari lalu baru sahaja menerima Ijazah Sarjana Muda Sains Rekabentuk Industri di majlis konvokesyen di UTM, Skudai. Dalam perjalanan sebelum bergelar graduan, terlalu banyak kisah suka duka yang dilalui sepanjang bergelar pelajar...Alhamdulillah...Tuhan telah permudahkan segalanya...ingin saya tulis tentang itu di entri akan datang..Insyaallah.


Oh ya...sempat juga berjalan-jalan di negeri Johor selama beberapa hari...percaya atau tidak, sebelum ini selama 4 tahun di Johor sebagai penuntut di UTM, saya tidak pernah menjejakkan kaki ke tempat-tempat yang saya lawati beberapa hari lalu...sehinggakan ada pula yang terpaksa solat jamak..sudah lebih 2 marhalah katanya...(^_^) Terima Kasih ya bawa saya jalan-jalan!
Sebenarnya tulisan ini sekadar pengubat rasa rindu untuk menulis...rindu yang semakin membuak ini rasanya tidak berjaya dilepaskan dalam entri ini....oh..mungkin kerana saya sendiri yang tak pandai menulis....(@_*)

4 ulasan:

silent reader~ berkata...

tahniah ya untuk konvokesyen kamu ^_^

Nooreena berkata...

Salam Qa. COngrats! Saya teringin nak ke UTM tapi belum ada kesempatan. Nak singgah Pontian juga. Rindu pada sekolah. >.<

Permata Nusantara berkata...

nhasnahz,
terima kasih (^_^)

noreena,
datanglah ke UTM...boleh jalan2 sekitar jb..hehe...oh..saya sempat ke pontian juga hari itu...(^_^)

Nooreena berkata...

Ala.. nak jugak.. nak jugak.. (nada merengek si kecil Erina) =D

Selamat berbuka puasa di 1 Ramadhan dan bersahur di 2 Ramadhan! Hee..

Catat Ulasan