Ahad, 20 Disember 2009

Realiti


Hari ini sekali lagi aku kembali memikirkan soal masa hadapan...bukan sekadar hari ini sahaja...malah setiap hari juga begitu....masa hadapan...masa hadapan.....dan masih lagi masa hadapan....sesungguhnya aku tidak mengetahui sedikit pun aturan Illahi dalam rentetan perjalanan hidupku di hari-hari mendatang....Ya Allah...sungguh aku begitu takut menghadapi masa hadapan....entah bagaimana kisah aturanMu ya Rabbi....pastinya hebat!

Dan aku tahu...tidak Dia menguji hambaNya di luar kemampuan mereka...dan kerana itulah aku cuba mendidik diri untuk tabah dan bersedia...apa yang aku miliki hari ini tidak lansung seharusnya aku merasa terlalu selesa....Tuhan itu memberi nikmat kepada sesiapa saja tanpa mengira waktu...namun, Dia juga bisa menarik kembali nikmat itu dalam sekelip mata!

Ya,hari ini aku punya pekerjaan, namun aku masih belum berasa selesa...malah bimbang...bimbang apa yang akan terjadi hari esok...aku mengharapkan Tuhan sentiasa membuka pintu rezeki buat ku....di alam pekerjaan...ibadah seharian...hubungan kekeluargaan....dan begitu juga dalam usaha menempuh alam perkahwinan ...adakalanya aku dihimpit oleh pelbagai pilihan....antara mahu meneruskan cita-cita dan tanggungjawab yang bakal dipikul dalam tempoh mungkin setahun setengah lagi...Ya Allah, berikan aku petunjukMu..

Aku punya impian...terlalu banyak impian....hanya Tuhan mengerti penuh nya taman hati ini dengan berjuta impian manis....Ya Allah, sungguh aku mengharap rahmatMu dalam perjalanan hidup realiti ku...Moga Kau kabulkan segala doa hambaMu yang lemah ini.....Amiinn...

2 ulasan:

Rockert2009 berkata...

"sungguh aku begitu takut menghadapi masa hadapan"....hmm? usah takot,mase hadapan tetap akan tiba jua,bgitu juga hari esok..tetap akan tiba, Sebagai org yg 'best',setiap saat dia akan standby.berhadapanlah dgn tenang & buatlah keputusan dgn bijak. Kesusahan & masalah akn membuatkn kita semakin matang utk menjadi 'experience man'
p/s:redah je la dik oii..

Permata Nusantara berkata...

kesusahan dan masalah membuatkan kita semakin matang...ya..saya akui itu...moga pengalaman menjadi pengajaran untuk masa hadapan...Insyaallah...(^_^)

Catat Ulasan