Jumaat, 16 Januari 2009

Sungguh Aku Terlupa......

Siang tadi kelas ID 08 bagi aku umpama masuk telinga kiri keluar telinga kanan...sungguh aku tak mampu nak mendengar celoteh panjang Dr. Dzul..duduk aku sendirian di suatu sudut studio...sehingga lah tiba-tiba aku terlelap...sesekali terjaga...suara Dr. Dzul masih lagi bergema di corong telinga....(maaflah Dr.Dzul saya tak sengaja...)...badan pun dah terasa lemau semacam...selesai kelas...aku berniat untuk ke klinik....aku temui "klinik penawar" di tmn U....dgn harapan menemui penawar untuk mengubati sakit ini....selesai mendaftar diri...aku duduk menunggu giliran....dan masa itu baru aku terfikir...
'eh, cukup ke duit aku ni nak bayar kos rawatan ni? hurm..cukup kot...'
bisik aku dalam hati....selesai mendapatkan rawatan....aku menunggu untuk mendapatkan ubatan dan membuat pembayaran....selepas nama aku di panggil, nurse yang bertugas di kaunter farmasi itu menerangkan tentang ubat-ubatan yang diberikan...
'ok dik, semuanya RM 52.50...'
...aku mula rasa tak sedap hati.....aku buka purse dan keluarkan duit.....yang ada cuma RM 51.50....dengan rasa tak sedap hati aku cakap dengan kakak tu...
'kak..saya xcukup seringgit la...'
...kakak tu tersenyum dan berkata...
'tak apalah dik...'
...dia mengambil kembali resit pembayaran dan mengubah angka 2 kepada 1....menjadikan jumlah pembayaran ialah RM 51.50.....andai dia kata aku kena bayar juga seringgit tu...terpaksa juga lah aku pegi MayBank kejap untuk draw duit...(sungguh aku terlupa nak draw duit dulu sebelum ke klinik.....)

Selesai semua urusan..aku balik ke kolej....kepala pun dah mula pening semacam...ketika aku mahu menelan ubatan yang diberi....aku terbaca sebuah ayat Qudsi yang tertulis pada plastik envelop ubat-ubatan tersebut....
'BERSABARLAH DALAM MENGHADAPI PENYAKIT SESUNGGUHNYA PENYAKIT ITU PENGHAPUS DOSA BESAR'


dan aku redha saat membaca Ayat Qudsi itu.......akhirnya tertidur....

4 ulasan:

SangMentari berkata...

slm sangbayupermatanusantara...
(wah, panjang sekali untuk disebut)
'BERSABARLAH DALAM MENGHADAPI PENYAKIT SESUNGGUHNYA PENYAKIT ITU PENGHAPUS DOSA BESAR'
Ya, sesungguhnya setiap ujan itu adalah sebagai tanda Allah masih sayang dan kasihkan kita.

p/s Terima kasih atas kunjungan ke sangmentari.Kita pernah sekelas ke dulu?

Permata Nusantara berkata...

thanx also to SangMentari kerana sudi singgah di teratak Nusantara ini....moga saya cepat sembuh...doakan ya...(^_^)...

p/s: kite pernah belajar di kelas yg sama...tp tak bertemu..kerana bile sy masuk kelas musytari 4 for 2nd intake..saudara sudah pun berpindah sekolah...(^_^)...but my twin sister kelas BIMA 1st intake...

Kak Wafa berkata...

Alamak.. nasib baik akak tu bagi diskaun.. kalau tak..silap2 duit aku yang diskaun.... huhu..

Permata Nusantara berkata...

ni ayat siape sbnar nye ni kak wafa......(^_^)

Catat Ulasan