Rabu, 24 Disember 2008

Wah,Sesuatu Yang Sungguh Menakjubkan!

Hari ini aku bercadang mengeluarkan sedikit wang simpanan dekat Bank Tabung Haji cawangan Batu Caves, jam menunjukkan pukul 12.30 tengahari, dari luar lagi aku sudah melihat betapa penuhnya manusia di dalam bangunan tingkat bawah itu. Apabila masuk ke dalam Bank, segera aku menekan button pada mesin untuk mengambil nombor giliran, skreett!!!...skreett!!!...bunyi kertas yang tercetak keluar itu...aku lihat no giliran ialah 186, segera aku menoleh pada skrin digital angka giliran yang terdapat di situ, skrin digital memaparkan giliran ketika itu adalah untuk nombor 131....aduh...maknanya aku perlu menunggu 55 orang untuk berurusan sebelum tiba giliran aku....tapi tak apa lah, aku lantas mengisi borang pengeluaran wang,selesai mengisi borang, tercegat aku berdiri di tepi pintu kaca itu kerana tiada tempat duduk yang kosong....tiba-tiba ada seorang wanita menyapa....
"Adik...ambil nombor ini..."
tegurnya. Aku melihat pada kertas yang dihulurkan....angka yang tercatat di situ ialah 139,aku tersenyum dan mengambil kertas kecil yang dihulurkan sambil mengucapkan terima kasih.Wah, sesuatu yang sungguh menakjubkan bagi aku! tambahan pula ada banyak lagi urusan yang perlu diselesaikan pada hari ini. Nombor giliran yang terpapar pada skrin digital ketika itu ialah 133. Aku terpaksa menunggu setengah jam untuk skrin digital itu berubah kepada angka 139, bayangkan berapa lama harus aku menunggu sekiranya aku tidak diberi nombor giliran yang baru...syukur kepada Allah...mungkin agak kejam kerana aku mendapat jalan pintas dengan memotong giliran berpuluh orang...tapi mungkin ini lah yang di nama kan rezeki....tersenyum aku sendiri....

4 ulasan:

mywanfai berkata...

ehh nila nak update blog ni daa... asyik benda sama je...

Permata Nusantara berkata...

aiyaa...nanti update...ni tgh bizi bisnes da...hehe

SangPelangi.com berkata...

Eh, kenapa dia kasi nombor tu kat ko ek? Untungnya.. huhu.

Permata Nusantara berkata...

ntah la..lepas die bagi die terus kuar meninggalkan aku sendiri...

Catat Ulasan