Selasa, 10 Februari 2009

Hembusan Sang Bayu.....

Aku insan bergelar manusia...secara fitrahnya punyai emosi yang adakalanya menguasai diri lebih dari akal fikiran...kerna aku adalah manusia..sudah sememangnya lemah...dan kerna aku manusia jugalah Tuhan menghadirkan rasa dalam hati ku....rasa yang pastinya kamu semua rasai....sungguh aku tidak menipu....

Setiap hari...aku pasti merasai perasaan itu....yang adakalanya melemahkan semangat aku sendiri....dan kekadang juga...membikin diri aku lebih kuat untuk hidup....setiap apa yang ingin aku lakukan..pasti Tuhan tidak pernah jemu hadirkan perasaan itu meresap halus dalam jiwa ku....tidak sekali pun Dia cuba menghilangkan hembusan rasa itu dari hidup ku....

Ya Allah..sungguh engkau mahu menguji.....kau hadirkan perasaan itu untuk setiap Hamba-Mu......sehingga saat ini...aku masih merasai nya..umpama hembusan Sang Bayu yang menghempas tubuh menerbitkan rasa dingin.....begitulah juga kau hadirkan dalam hati ku rasa takut untuk menghadapi hari mendatang....

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Siri insafi diri ini benar-benar menginsafkan sesiapa yang membacanya. Termasuk diriku.

p/s dari awal kucuba mencari-cari rasa apakah yang dimaksudkan, tapi tak jumpa-jumpa sampai ke akhir. Mungkin boleh dijelaskan.

Permata Nusantara berkata...

hurm...mungkin saya xpandai menjelaskan maksud rasa itu...tp saya nyatakan rasa itu dengan ayat yg di highlight dgn warna merah...cuba sang mentari baca ayat itu...rasa itulah yg saya maksudkan....(^_^)

Tanpa Nama berkata...

kembang kecut...kembang kecut ~lalalala

Permata Nusantara berkata...

crywolf,
ape maksudnye tu?hurmmm..

nazri berkata...

pink untuk serbuk pencuci varnish..menghilangkan segala kotoran degil..haha..

Permata Nusantara berkata...

Aduhai nazri.sensei...kamu tersalah entri mungkin....tapi xmengapalah...

p/s: mmg vanish bewarna pink...walaupun handal menghilangkan kotoran..ia tetap melembutkan fabrik....hah..jelas bukan..pink itu bermksud kelembutan....

ini link untuk entri 'pink untuk apa'
http://sangbayupermatanusantara.blogspot.com/2009/02/pink-untuk-apa.html

Catat Ulasan