Selasa, 29 Julai 2008

Selamat Berbuka Puasa...

Hari ni ntah kenapa kawan2 aku teringin nk makan steambot...so..oleh kerana dekat setahun lebih gak la kitorang xwat steambot mcm dulu..so we all decided nk bwat makan2..lagi pun ada yg berpuasa..lepas kelas inovasi..kitorang gi giant beli bahan2 mentah...tp diorang yg pilih bahan2 tu..sebab aku dah hilang leka cari majalah kt U mall tu..eheh...so....ini lah antara bahan2 yang dah diorang pakat2 beli...cukup la untuk 6 orang makan..itu pun berlebih...heh..



Aku cite sket la cara nk menyediakan kuah atau sup steambot nie..mula2 hiris bawang merah, bawang putih dan cili padi..didihkan air dan masukkan bahan2 yg dah dihiris tadi beserta dgn 2 ketul kiub tomyam..bubuh garam secukup rasa...kemudian..bila da berkumpul ngan kawan2...masukkan je la bahan2 steambot yg da dibeli td ke dalam kuah steambot tu.....tp before tu basuh la dulu bahan2 tu...Akhirnya..ini lah rupa steambot yang kitorang bwat..bertemapt kt U4 Kolej Perdana...eheh..aku tolong amik gambar je sebenarnye...well...selamat mencuba..

2 ulasan:

loan calculators berkata...

Can you add some more photos?


loan calculators

zira azira berkata...

ish..mane sayur2an?? tak cukup khasiat nie...waaa..sedapnyer qah...saper punyer periuk letrik tu????ermmmmmmmm...nyum2

Catat Ulasan